Technologia przewiertu sterowanego
Technologia przewiertu sterowanego umożliwia precyzyjne wykonywanie otworów pod przeszkodami terenowymi takimi jak drogi czy torowiska, bez konieczności ich rozkopywania. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych głowic wiercących oraz systemów nawigacyjnych, możliwe jest dokładne sterowanie trajektorią wiercenia. To pozwala na minimalizację ryzyka uszkodzenia istniejącej infrastruktury oraz otoczenia, co jest szczególnie ważne w gęsto zabudowanych obszarach miejskich. Technologia ta jest niezwykle efektywna i pozwala na szybkie osiągnięcie zamierzonych celów, co przekłada się na znaczne oszczędności czasu i kosztów związanych z tradycyjnymi metodami budowy infrastruktury podziemnej.
Nasza firma oferuje profesjonalne usługi w zakresie przewiertów sterowanych, które są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i specjalistycznego sprzętu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz wysoko wykwalifikowanej kadrze technicznej, jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym projektom. Nasze usługi są cenione, co potwierdzają liczne pozytywne opinie i referencje od naszych klientów. Realizujemy przewierty na różnych głębokościach i w różnorodnych warunkach geologicznych, zawsze z dbałością o najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa. Wykonujemy również przewierty horyzontalne pod drogami.
Jak wygląda proces przewiertu sterowanego?
Pierwszym etapem przewiertu sterowanego jest wykonanie otworu pilotażowego przy pomocy głowicy wiercącej wpychanej i kierowanej za pomocą specjalnie kutych, automatycznie skręcanych żerdzi. Odpowiednia budowa płytki wiercącej pozwala na jej sterowanie przez operatora według zaplanowanego toru. Znajdująca się w głowicy sonda umożliwia jej dokładną lokalizację, co daje stałą kontrolę nad właściwym przebiegiem prac.
Po wykonaniu otworu pilotażowego w miejsce głowicy wiercącej montowany jest rozwiertak za pomocą którego następuje wykonanie otworu dostosowanego do średnicy planowanego rurociągu.
Kolejnym etapem jest doczepienie do rozwiertaka (po ponownym wprowadzeniu żerdzi do otworu wiertniczego) jednej bądź kilku rur zgrzanych na długość odpowiadającą długości wykonanego otworu pilotażowego. Poprzez wciąganie żerdzi przez jednostkę wiertniczą przy jednostajnym ruchu obrotowym następuje montaż rurociągu w wykonanym otworze wiertniczym.
W trakcie całego procesu wykorzystuje się płuczkę wiertniczą, podawaną od wiertnicy do głowicy bądź rozwiertaka za pomocą otworów wewnątrz żerdzi. Zapewnia to zmniejszanie oporu podczas wiercenia, chłodzenie, stabilizowanie otworu oraz częściowe wynoszenie urobku.